Persmededeling september 2021

Beste sportvrienden,
Het seizoen zit er al bijna 3 weken op. De meeste uitslaglijsten zijn inmiddels in Uw bezit. Wat nog rest zijn de kampioenschappen. Ook deze worden na einde reclamatie door de ZLU berekend en meteen gepubliceerd. Ondertussen wordt er achter de schermen de 1e ZLU vergadering klaar gestoomd. Langzaam aan krijgen we er de tijd voor, zeer zeker voor de kleine groep van ZLU bestuurders die bijna 6 weken lang bijna dag en nacht voor U klaarstonden. Hopelijk bent U tevreden over 2021, wij als ZLU zijn het zeer zeker wel. Met dik 40.500 duiven evenaren wij de aantallen van 2013, en dat alles ook nog met 1 vlucht minder. Dit geeft aan dat U als liefhebber alle vertrouwen heeft en geeft aan het spel dat de ZLU U biedt. Dit vertrouwen is wederzijds, van ons verwacht U dat wij U een programma 2022 voorschotelen dat aan het door U aan ons gestelde vertrouwen voldoet.

Komende woensdag 1 sept. komt het voltallig ZLU bestuur in conclaaf bijeen, niet in de kroeg om de alcoholhoudende dampen buiten de deur te houden, maar in de bestuurskamer van Afdeling Limburg te Geleen. Er ligt een waslijst aan agendapunten, DB heeft het er maar druk mee welke prioriteiten er gesteld moeten worden. Maar ergens zal er een begin moeten worden gemaakt. Het was organisatorisch geen makkelijk seizoen, dus daar ook genoeg knelpunten.De langs komende berichten inzake ophanden zijnde aanpassingen ZLU vliegprogramma werken ook niet in ons voordeel. De meningen vliegen ons via alle media om de oren. Duidelijke taal of goed gemeende adviezen, van onze achterban zijn ze gratis. En zo is er altijd wel iets om verschil van mening of inzicht te creëren. Wat is wijsheid in de duivensport, als de duiven komen, weet iedereen hoe het moet. Als een organisatie wat wil veranderen, weet iedereen hoe het niet moet.

Als bijlage bij dit bericht een overzichtje inzake manden, matten e.d. allemaal benodigdheden om onze duiven piekfijn op de losplaats te krijgen zodat zij ook weer piekfijn bij U thuis arriveren.

.

Voor de ophaaldienst zijn in totaal 1.321 manden schoongemaakt en verdeeld over de diverse ophaaldiensten binnen Nederland. Opgehaald zijn in totaal 1.687 manden , waarin ca. 40.523 waren ingekorfd. Via het WCS systeem zijn dus ook 40.523 duiven handmatig ingecheckt. Voor het doorrijden naar de losplaats zijn 2.314 manden verzend klaar gemaakt.

.

Totaal zijn er dus 3.635 manden schoongemaakt en verzendklaar.
  • Op Barcelona en Marseille zijn 16 duiven in de manden geplaatst.
  • Op de overige vluchten conform hitteprotocol 18 duiven.
De voorraad op dit moment in de ZLU lokalen schat ik op ca. 350 manden, deze zijn gereserveerd voor Pau 2022. In de manden voor het ophalen uitsluitend in Nederland zijn 1.321 nieuwe ribkarton matjes gelegd. Voor de verzorging van de duiven zijn in totaal 2.314 drinkbakjes gebruikt, in feite een dubbel aantal want na het inchecken via WCS systeem zijn de duiven steeds voorzien van water en voer terwijl ze nog op de grond stonden.

.

In de manden uitsluitend voor doorrijden naar de losplaats, dit zijn er ca. 2.314 zijn de matjes gekeerd oftewel gezuiverd. En dit alles is handenwerk, allemaal verricht door een kleine groep ZLU - enthousiastelingen

En dit alles voor 6 vluchten !

Hub Wetzelaer.
Pr. ZLU vluchten.