Reisverslag Barcelona van onze convoyeurs ter plaatse.
Maandag 29 juni 2009.
Om 0.30 uur ben ik aanwezig in het afd. gebouw van Afd. Limburg in Geleen. Er is veel werk, dus help ik overal waar maar mogelijk is. Omringen, duiven verzorgen. Manden op pallets zetten,
voeren, noem maar op. Tegen 04.15 uur ben ik even naar huis gereden om alle spullen voor de menselijke verzorging die nodig zijn voor deze trip naar Barcelona op te halen. Op de weg naar
Geleen terug ga ik mijn mede convoyeur ophalen in Beek om 05.30. uur zijn we weer in Geleen. Intussen zijn de werkers in de loods begonnen met inladen van de duiven op de opleggers van
Verduycket , voorop 7 hoog, en verder in de oplegger 8 hoog. Per wagen 4 watertonnen, tevens worden emmers, gieters en gummibundels om manden en vooral onze bedjes vast te sjorren ingeladen.
Ondertussen komt een kleine motorwagen de restpartij manden van 63 korven ophalen om deze in Wolvertem bij te laden. Het is intussen 09.15 uur, alles in klaar, alle spullen staan op de
cabinewagen en tegen 09.30 uur vertrekken we naar Begijnendijk. De communicatie tussen de Belgische vervoerders is schijnbaar niet goed, want we moeten uiteindelijk naar de Fa. Lathouwers in
Wolvertem. Aankomst 12.10 uur. Wij werden begroet door Dhr. Dons, voorzitter van de organiserende inrichter. Gezien de hoge temperatuur werd er alsnog 1 rij manden van elke oplegger
afgehaald.
Dit kost dan wel weer 1 cabinewagen extra, gelukkig gaat het wel en wee van de duiven voor.
De duiven werden allemaal van water voorzien, gelukkig stonden deze duiven onder een afdak, zodat de zon niet op de wagens scheen. De duivenmanden met duiven die teveel stonden ingeladen
werden ook verzorgd, deze werden later op een wagen geplaatst die van Bordeaux terug kwam. Ondertussen , het is inmiddels ca. 16.00 uur waren de wagens uit Rucphen ook in Wolvertem aangekomen
en was het convooy compleet. Ook hier stonden de manden te hoog, alles werd heringericht, en daarna zijn we met Luc de Geest ( organisatie Barcelona) nog iets gaan eten en daarna gaan
slapen.
Dinsdag 30 juni.
Om 05.00 uur kraait de haan voor de 1e keer en we staan op, duiven krijgen water en daarna wagens worden vertrek klaar gemaakt .Eindelijk om 08.45 uur staat alles klaar voor
vertrek. Het is uiteindelijk 11.00 uur alvorens vertrokken wordt richting Barcelona. Het wagenpark: Van de Fa. Verduycket zijn het 5 opleggers, 3 wagens van de Fa. Bouwens,
de Fa. Lathouwers met 3 wagens en tenslotte 3 wagens van de Fa. Martens. Via Parijs, stop met water en voer, zij we doorgereden tot Chatauroux. Wel terusten.
Woensdag 1 juli.
Om 07. 00 uur opgestaan, duiven van water voorzien, zelf iets gegeten en vertrokken naar Vitou, onderweg gestopt, voer en water, aankomst te Vitou 16.45 uur. Watertonnen bijgevuld, onderweg
was het zeer warm, ca. 33 graden !!
Donderdag 2 juli.
Om 06.30 uur opgestaan. Alles verzorgd en vertrokken voor de laatste 260 km tot Barcelona. Aankomst 13.25 uur. Wagens zodanig opgesteld zodat er bij een mogelijke lossing op vrijdag niets
verplaatst hoeft te worden.
Vrijdag 3 juli.
Om 05.30 uur wordt opgestaan, de duiven weer verzorgd, water, en alles wordt lossings klaar gemaakt om op het sein “ los" om 09.45 uur te wachten. Het was windstil tijdens de lossing, zeer
goed vertrek, geen achterblijvers. Na de lossing worden de manden bestormd door de “eierrapers “ Om 10.35 uur eindelijk vertrek richting thuisbasis. Te Limoges gegeten en daarna geslapen.
Zaterdag 4 juli.
Het is 04.45 uur als we opstaan, intussen is bekend welke wagens naar Geleen, Rucphen e.d. gaan. De spullen op de juiste wagens geplaatst en het is 17.00 uur als ik thuis in Beek aankom. De
rit Barcelona zit er weer op.
Namens bestuur ZLU,
Hub Wetzelaer
No |
NPO-Lidnr |
Naam |
Plaats |
Afstand |
J-Aluring |
Dag/tijd |
M/Min |
Er zijn nog geen gegevens bekend |
NPO Inkorf Lokaal |
Plaatsnaam |
DuivenGezet |
DuivenGemeld |
Percentage |
Er zijn nog geen gegevens bekend |