Reisverslag Bordeaux van onze convoyeurs ter plekke.
Het transport.
Het is woensdag 24 juni rond 00.30 uur als ik op het verzamelcentrum van Afd. Limburg arriveer alwaar de duiven van Bordeaux worden omgeringd en op aantal worden gebracht. De aangevoerde Duitse duiven staan al op de 1e cabinewagen, totaal 148 manden waarvan 84 manden met Duitse duiven en 64 manden met Nederlandse duiven. De 2e oplegger wordt binnen gereden en vervolgens beladen met ca. 160 manden. Om 10.00 uur is ook deze klus geklaard en worden de benodigde documenten, entlijsten e.d . verzameld zodat er niets vergeten wordt. Om 10.10 uur vertrekt de laatste wagen vanuit Geleen naar richting Begijnendijk. Begijnendijk is de verzamelplaats alwaar alle duiven bij elkaar komen voor het samenstellen van het Bordeaux-convooy. De duiven krijgen vers water, en vervolgens worden alle tonnen weer voorzien van water voor onderweg. Alle duiven worden verzorgd d.m.v. voer en water.
Donderdag 25 juni om 5.30 uur wordt er opgestaan, duiven verzorgd, zelf een vlugge hap en om 7.00 wordt er vertrokken richting Franse grens met wagens van Verduyckt , Bauens en van Fa. Lathouwers. Het is 11.00 uur als we richting Parijs gaan voor de 1e tussenstop. Duiven krijgen water en voer en na een korte pauze wordt er richting Chateauroux gereden. Aankomst ca. 18.15 uur, duiven krijgen water, wij zijn zelf gaan eten en vervolgens gaan slapen.
Vrijdag 26 juni om 6.00 uur opgestaan, duiven verzorgd aansluitend ons zelf verwend, en om 7.30 vertokken naar Bordeaux, met 2 tussenstop arriveert het convooy om 12.45 uur op de losplaats. Het weer ter plekke, opklaringen, daarna weer regen, onweer en windstil. Alle drinkgoten worden nogmaals gevuld en aansluitend zijn wij gaan slapen.
Zaterdag 27 juni, mooi, helder en zonnig weer. Westen wind, uit de gesprekken met de leiding blijkt dat het weer op de vluchtlijn niet goed is. Dit wordt dus uitstellen geblazen.
Op zondag 28 juni, Mooi helder zonnig weer, maar helaas op de vluchtlijn komt het niet in orde. Op maandag moet de mooiste dag voor de vluchtlijn komen, hopen we
Maandag 29 juni, het weer ter plaatse, bewolkt, wind uit West, lossing om 7.45 uur. Goed en snel vertrek, het weer wordt steeds beter, helder, zonnig en warm.1 Duif start niet, deze wordt meegenomen naar Geleen, de gummiband en gummiringen worden aan Eddy Hoedemakers doorgegeven. Vaste voetringen en entlijsten worden afgeleverd bij Hub Wetzelaer.Het wagenpark wordt klaargemaakt voor de terugreis, om 10.55 uur wordt er vertrokken.Met diverse tussenstop arriveert het wagenpark om 11.30 uur op dinsdagmorgen in Geleen. Om de benodigde manden klaar te maken voor de volgende vlucht moeten er nog 2 opleggers worden leeggemaakt. Dit was Bordeaux 2009.
Met sportgroeten,
Bestuur Z.L.U.
No |
NPO-Lidnr |
Naam |
Plaats |
Afstand |
J-Aluring |
Dag/tijd |
M/Min |
Er zijn nog geen gegevens bekend |
NPO Inkorf Lokaal |
Plaatsnaam |
DuivenGezet |
DuivenGemeld |
Percentage |
Er zijn nog geen gegevens bekend |