Reisverslag Barcelona 2011.
Maandag 4 juli 2011
Om 6.00uur in het afd.gebouw te Geleen om alle spullen bij elkaar te zoeken die mee moeten naar de vlucht van Barcelona. De loodsmedewerkers waren reeds de wagen aan het laden toen ik in Geleen aankwam,ook waren ze ver klaar met het stempelen van de duiven. Om 8.00uur waren alle duiven geladen en we moesten nog 45 korven in het middenpad zetten om alle duiven te kunnen laden deze zouden bij Lathouders in Wolvertem worden omgeladen op de wagen die vanuit Rupchen zou aanrijden. Met deze wagen ging de eerste convoyeur mee naar Begijnendijk, de 2
e convoyeur is met eigen vervoer naar Begijnendijk gegaan. we waren om 8.30u vertrokken vanuit Geleen en om 9.35u aankomst in Begijnendijk daar heb ik de auto neergezet en we zijn toen direct doorgereden naar Lathouders in Wolvertem waar we om 11.00u aankwamen,daar eerst kennis gemaakt met oude bekenden en de vele mensen die mee naar Barcelona zouden gaan. Hierna hebben we als eerste de korven uitgeladen en op pallets gezet,daarna de duiven eerst water gegeven, en toen de rest van de tonnen met water gevuld. Omdat er brand was geweest bij Lathouders in de loods waar de duiven werden omgeringd en helemaal vernield was, en er nu een tent stond om de duiven te voorzien van een stempel en de ringnummers werden opgeschreven, hebben we daar ook andere werkzaamheden uitgevoerd om alles zo snel mogelijk te laten verlopen. Om 13.00u hebben we toen de duiven gevoerd deze stonden onder een heel groot afdak uit de zon. Om 15.00u was alles klaar, alleen de wagens vanuit Rupchen waren er nog niet ,om 17.00u kwamen beide auto‘s tegelijk aan te Wolvertem, dit was niet de afspraak als er een auto vol zou zijn dan zou die vertrekken vanuit Rupchen richting Wolvertem, eerst de duiven ingeladen op wagens vanuit Rupchen en toen ook deze water gegeven gevoerd waren ze, om 20.00u was alles klaar. Daarna zelf nog wat te eten en te drinken gehad en toen gaan slapen.
Dinsdag 5 juli
Om 6.30u opgestaan, eerst de drinkbakjes nagekeken of er nog genoeg water in was,daarna ons zelf verzorgd met eten en een lekker kop koffie. Hierna is het voer voor de hele reis ingeladen 15 zakken per vrachtauto, tevens werd er gecontroleerd of alles aanwezig was,om 9.30u waren alle wagens klaar voor de reis. Rond 10.oou kwamen de eerste voorwagens die aan de trekkers werden gekoppeld. We gaan vertrekken met 10 wagens , 3 keer Lathouwers 3 keer Martens en 4 wagens van de firma Bauwens, 10 chauffeurs en 10 convoyeurs, Een hele onderneming dus !! Om 11.oou zijn we vertrokken richting de rustplaats Vemaar even voor Parijs,daar hebben we de duiven gevoederd en water gegeven, we waren om14.55u te Vemaar en zijn om 16.oou weer vertrokken richting Chateauroux. Na amper 5 kilometer verder de wagen van Verduykt kreeg pech aan de luchtdruk van de aanhanger, de andere wagens zijn toen doorgereden naar Chateauroux waar we om 20.45u aankwamen( Verduykt kwam pas om 4.30u aan), daar de duiven nog water gegeven en later ons zelfverzorgd daarna gaan slapen.
Woensdag 6 juli 2011
We zijn om 6.30u opgestaan en hebben de duiven verzorgd,daarna hebben we ons zelf verzorgd met eten en koffie. Om 9.oou zijn we uit Chateauroux vertrokken richting Vitou de tweede rustplaats, na de eerste rustpauze hebben we de duiven gevoederd en water gegeven en zijn toen verder gereden met nog een rustpauze tot in Vitou, hier de duiven nog verzorgd en even later zijn we gaan slapen.
Donderdag 7 juli 2011
Om 6.30u opgestaan en de duiven verzorgd, daarna ons zelf verzorgd voor het laatste stuk tot Barcelona. Om 9. 00u vertrokken richting Barcelona, met een pauze zijn we er om 13.oou aangekomen te Barcelona op een nieuwe losplaats zeer kort langs het strand,er was een heel groot stuk parkeerplaats afgesloten waar we de auto‘s konden neerzetten. Als eerste de duiven verzorgd en water en voer gegeven,daarna hebben we heel even van het mooie weer kunnen genieten. sAvonds was er een B B Q die er ieder jaar is,daarna zijn we gaan slapen.
Vrijdag 8 juli 2011
Om 6. oou opgestaan en de duiven nog water gegeven want er was sprake dat de duiven gelost gingen worden. Om 8oou kwamen de mensen van de organisatie en naar veel heen en weer gepraat werd er besloten om toch vrijdag de duiven te lossen.Toen de haakjes aan de korven bevestigd en om 9.45u de loodjes verwijderd,eerst moesten we de drinkbakjes al van de korven halen om als de duiven gelost waren we zo spoedig mogelijk konden vertrekken.
Om 10. 00 u werden de duiven gelost, goed vertrek , geen achterblijvers,lichte zuidwesten wind. Toen was het tijd voor de mensen die eitjes wilden hebben,daarna begonnen met het ophangen van de haakjes aan de deuren en de korven dicht te maken,en de deuren te sluiten. Tegen 10.30u was het vlug vlug want de eerste auto‘s stonden al op het punt om te vertrekken, de tonnen met water waren nog niet leeg gemaakt maar dat kon ook in Limoges. Met een tussen pauze waren we om 20oou in Limoges daar gegeten en wat gedronken en toen gaan slapen.
Zaterdag 9 juli 2011
Om 4.30u opgestaan en om 5oou vertrokken voor het laatste stuk van Barcelona 2011, met 3 pauzes waren we om 16.30u in Begijnendijk daar hebben we noch drie wagens met korven moeten omladen,en om 18oou waren we daar mee klaar. Toen onze eigen spullen in de auto geladen en heb eerst Willie naar huis gebracht (Maasmechelen) en zelf om 19.45u thuis in Beek.
Groetjes,
Frans & Willie.
Opmerking namens besuur Zuid Limburgse Unie.
Door bestuur Cureghem Centra was op deze nieuwe losplaats alles tijdig en keurig geregeld. Het terrein was al op donderdagmorgen afgezet om de 10 duivenwagens de mogelijkheid te bieden zich netjes ruim van elkaar te kunnen opstellen. Ook was er voor gezorgd dat chauffeurs en convoyeurs gebruik konden maken van de douches en toiletten vlakbij de losplaats. Hartelijk dank hiervoor namens alle begeleiders van het convooy Barcelona 2011.