ZLU Reisverslag Marseille 2011
Woensdag 20 juli 2011,
Om 0.30u in het afd. Gebouw te Geleen om te helpen voor de vlucht van Marseille. Rond 2.30u kwam een wagen van Bauwens om 58 korven te laden die op die wagen van Duitsland kwamen , deze wagen is om 4.30u vertrokken naar Duitsland om daar de Duitse duiven te laden. Daarna is de wagen uit Rupchen gekomen om de duiven van Geleen te komen laden deze wagen is om 6.oo.u vertrokken richting Begijnendijk. Zelf met eigen wagen naar Begijnendijk gereden, aankomst om 7.15u de wagen uit Geleen was toen al in Begijnendijk, daar heb ik de tonnen met water gevuld en de duiven water gegeven .Om 11.15u kwam de wagen uit Duitsland aan ook deze wagen de tonnen met water gevuld samen met de Duitse convoyeur en de duiven water gegeven, rond 14.oou de duiven voer gegeven en voor de rest van de reis voer geladen,daarna wachten want we zouden pas de volgende dag vertrekken. De rest van de dag wat rond gelopen en s avonds de bakjes met water nog wat bijgevuld, daarna ons zelf verzorgd met eten en drinken en toen zijn we gaan slapen.
Donderdag 21 juli 2011
Om 4.30u opgestaan en om 5.oou vertrokken naar Macon, met drie tussen pauzes zijn we om 15.30u te Macon aangekomen. Onderweg was het zeer slecht weer veel regen .We waren maar met twee wagens van Bauwens, de wagens van Wybo zijn hun eigen weg gegaan. Om 13.30u de duiven gevoederd en weer water gegeven. S Avonds zelf gaan eten en daarna gaan slapen.
Vrijdag 22 juli 2011
We zijn om 4.30u opgestaan en om 5.oou vertrokken naar Marseille, met twee tussen pauzes waren we om 12.oou te Marseille (La Seyne Sur Mer). Daar de twee wagens zo opgesteld dat we de duiven onmiddellijk konden lossen. Toen de duiven nieuw en fris water gegeven en om 13.30u de duiven gevoederd, daarna de omgeving verkend want we waren in de haven van La Seyne Sur Mer waar zeer veel mooie dingen te zien waren. De twee wagens van Wybo kwamen pas om 17.30u aan en ook deze wagens zo opgesteld dat we de duiven konden lossen. Daarna hebben wij kennis gemaakt met de mensen van Wybo, het weer in Marseille was lekker warm maar er was zeer veel wind . De rest van de avond bij elkaar gezeten en ge eten en wat gedronken, om later op de avond te gaan slapen.
Zaterdag 23 juli 2011
We waren om 5.30u opgestaan en er was een zeer sterke wind, dit zag er niet goed uit, ook onder weg was het weer niet goed, toen gekeken als de duiven genoeg water hadden. Om 7.oou werd besloten niet te lossen en uit te stellen tot morgen. De rest van de dag de duiven verzorgt en in de zon gelegen, en om 13.30u de duiven gevoederd. S Avonds op tijd gaan slapen, sommigen zijden dat er morgen gelost ging worden.
Zondag 24 juli 2011
Om 4.30u opgestaan en de wind was niet veel minder dan gistermorgen, maar toch zij men dat het bericht was om de duiven te lossen, dit was ook zo en daarom alles in gereedheid gebracht om de duiven te kunnen lossen. Na heel veel telefoontjes ging de lossing toch door,daarom werden de duiven om 7.oou gelost met een sterke zuiden wind, en alles is goed vertrokken en geen achterblijvers. Hierna de boel opgeruimd, bakjes afgepakt de tonnen leeggemaakt en de bakjes in de tonnen gedaan, en afscheid genomen van de mensen van Club De Wallonie Fleurus die eerder als ons vertrokken. Toen alles klaar was zijn we om 8.30u vertrokken richting België, Met de maximale rij tijd zijn we tot Houl Frankrijk gekomen en daar hebben wij overnacht.
Maandag 25 juli 2011
We zijn om 4.30u opgestaan en om 5.oou vertrokken voor het laatste stuk terug naar thuis. Met twee rustpauzes en een stop aan de Luxenburgse grens waren we om 10.45u in Begijnendijk, daar hebben we weer een uur korven moeten omladen. Daarna mijn spullen ingeladen en die van mijn Duitse collega en zo richting Geleen waar de Duitse Convoyeur werd opgehaald door iemand uit Duitsland,zelf om 13.15u weer thuis.